chatbot RPA

Chatbot to narzędzie, system komputerowy, które coraz częściej wykorzystywane jest przez firmy, do komunikacji z klientami. Sztuczna inteligencja jest na tyle rozbudowana, że po odpowiednim zaprogramowaniu rozmowa taka może być ciężka do odróżnienia od tej przeprowadzonej z człowiekiem. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest dowolność w zaprogramowaniu go i przekształceniu pod wymagania konkretnej branży. System może odpowiadać na proste pytania konsumentów, sugerować wybór czy informować o zamówieniu, zwrocie czy wysyłce.

Na wielu stronach internetowych dostępne są okienka z komunikatorem, na które odpowiada właśnie chatbot. To sposób na szybszą i lepszą obsługę klienta w mniej skomplikowanych przypadkach. Najczęściej, kiedy w rozmowie niezbędna jest ingerencja pracownika, po wpisaniu odpowiedniej komendy dołącza on do czatu i przejmuje rozmowę od sztucznej inteligencji. Nawet w przypadku kiedy raz na kilka rozmów potrzebna będzie ingerencja człowieka, to zastąpienie go w powtarzalnych czynnościach, które może wykonać właśnie chatbot to ogromna oszczędność dla firmy i lepsze doświadczenia dla konsumentów.

Rodzaje chatbotów

Najprostszym rodzajem chatbotów są chatboty deklaratywne. Są one mniej rozwiniętą formą, potrafią odpowiadać na zaprogramowane pytania. Choć ich rola wydaje się niewielka, to jest to usprawnienie dla osób, które nie potrafią znaleźć informacji na stronie lub nie chcą jej szukać. Wbrew pozorom takich klientów jest sporo. W przypadku tych chatbotów konsumenci przeważnie zdają sobie sprawę z tego, że rozmawiają z maszyną.

Bardziej skomplikowane zadania można delegować chatbotom konwersacyjnym, które stworzone są do bardziej rozbudowanych rozmów. Dodatkowo z biegiem czasu i doświadczeniem rozwijają się. Podczas rozmów z klientami gromadzą dane, które następnie przetwarzają i analizują.

Zalety posiadania cheatbota dla firmy

Jednym z najważniejszych jest możliwość wprowadzenia całodobowej obsługi klienta. W sklepach internetowych klienci często chcą dokonać zakupu w godzinach wieczornych, a nawet nocnych, kiedy obsługa nie działa. W przypadku niewielkich wątpliwości mogą je skonsultować z chatbotem co może wpłynąć na finalizację transakcji. Dodatkowo, nawet jeżeli klient nie dokona zakupu, to być może pokusi się o pozostawienie danych do kontaktu.

Jakość obsługi klienta to główny argument, który stosują firmy przy tworzeniu chatbota. Jednak nie należy zapominać także o tym, że wpływa on na poprawienie wydajności firmy i zmniejszenie kosztów. Wirtualny asystent nie wymaga comiesięcznej wypłaty.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here