Swój sklep internetowy traktujesz jako dodatek do działalności prowadzonej stacjonarnie. Zainwestowałeś w dobre oprogramowanie, sprawny serwer, ładną oprawę graficzną. Sprzedaż idzie całkiem sprawnie. Może ci się więc wydawać, że nie musisz już robić nic, bo ta maszyna będzie już dalej działać sama. Nic bardziej mylnego.

Oczywiście nie chodzi mi tutaj o uzyskanie wrażenia, że sklep internetowy nieustannie trzeba monitorować, uaktualniać, rozwijać. Choć prawda jest taka, że wszystkie te działania trzeba podejmować w określonych odstępach czasu. Szczególnie monitoring działania, zakupów, wyborów klientów może ci bardzo dużo powiedzieć o kierunku, w jakim powinieneś rozwijać prowadzoną przez siebie działalność. Mówimy tutaj nie tylko o wdrożeniach magento, ale także o dodatkowych działaniach, które pomogą podnieść efektywność sklepu. Mam tutaj na myśli między innymi e-comerce marketing nastawiony na wzrost sprzedaży, a także działania z zakresu SEM/SEO, optymalizację sklepu, reklamy AdWords. Te wszystkie działania, a najlepiej ich połączenie, pozwolą ci uzyskać nie tylko sprawnie działającą działalność internetową, ale także działalność, która potrafi sprzedawać własną usługę. Twoi klienci będą mieli z tobą lepszy kontakt, częściej wyszukiwarki będą podsuwały im link do twojego sklepu. A jeśli już o kontakcie mowa…

Spora część osób prowadząca działalność, sprzedaż w internecie, traktuje ją jako dodatek do działalności stacjonarnej. W dużym procencie przypadków jest tak, że historia biznesu rozpoczęła się od sklepu stacjonarnego, ewentualnie rozwoju sieci takich sklepów, a dopiero później – jako dodatek – pojawił się sklep internetowy. Teraz jednak nie wolno nam tak myśleć. W dużej mierze sklepy internetowe przejmują większość sprzedaży. Dla klientów jest to po prostu szybszy i bardzie efektywny sposób robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Zmiana ta wymusza z kolei na sprzedawcach wdrożenie kolejnego rozwiązania. Nie chodzi już tylko o otoczenie sklepu internetowego odpowiednią opieką technologiczną i promocyjną, ale również o jego skuteczne połączenie ze sklepem/-ami stacjonarnymi. Omnichanel to obecnie jeden z najważniejszych trendów na rynku usług internetowych. Pozwala on na połączenie zasobów sklepu internetowego oraz analogicznych sklepów stacjonarnych. Dzięki temu klienci mogą na przykład szybko sprawdzić, czy w najbliższym sklepie jest interesujących ich komplet kieliszków do wina. Mogą również te kieliszki zamówić przez internet, jednak odebrać w sklepie stacjonarnym. Z kolei jeśli dostrzegliby jakąś skazę albo po prostu chcieli oddać zakup, to również mogą to zrobić w sklepie stacjonarnym. Rozwiązanie to może się wydawać uciążliwe, okazuje się jednak, że przynosi bardzo wymierne korzyści i określony wzrost sprzedaży.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here